
Neznalost pravidel neomlouvá.
PNW-Behavior
Tento systém je založený na základě chování hráčů. Pokud hráč často vyvolává konflikty, provokuje v rámci konverzací nebo zbytečně napadá a uráží ostatní hráče, bude považovaný za problémového a jeho přestupky proti pravidlům, budou řešeny admin týmem, dle jejich vlastního uvážení.
Pokud je hráč nápomocný a vyjadřuje se slušně a snaží se vycházet s ostatními hráči, je možné jeho chování brát v úvahu při řešení problémů.
Nebuď koko*, buď hráč.
Naše komunita netoleruje útoky a obtěžování člověka nebo skupiny lidí na základě:
pohlaví
náboženství
rasy
etnického původu
mentálních, fyzických a nebo psychických onemocnění
sexuální orientace
K zabezpečení klidného herního prostředí pro všechny hráče nebudeme tolerovat:
komentáře se sexuálním zabarvením
jakýkoliv pornografický obsah
reálně vyobrazené násilí
smrt a jiné extrémně násilné praktiky
týrání jiných osob a zvířat
ideologie, které potlačují základní lidská práva
Nikomu nebráníme vyjádřit svůj názor k danému tématu. Pokud se však váš názor neztotožňuje s názorem jiných, nevyvolávejte zbytečné konflikty. Každý má právo na svůj názor.
Každý hráč je zodpovědný za vlastní rozhodnutí. Snažte se vždy myslet o krok dopředu, před tím než něco uděláte. RP situace je vždy o více hráčích a ne jen o vás. Každý negativní krok jako je například:
zabití postavy
svázání postavy
přepadení
má vliv na více postav než jen tu vaši. Vždy je možné RP rozvinout i jiným dlouhodobějším směrem, než jen zabitím svého oponenta.
Nesnažte se v pravidlech hledat mezery a argumentovat tím že: "TotO nEbYLo eXpLiCItNě dAnÉ… "
Každý hráč je povinen dodržovat tyto pravidla.
Pokud zjistíte, že hráč vědomě porušuje pravidla, je vaší povinností nahlásit to Admin týmu.
Všechny případy porušení pravidel se hlásí v roomce #problémy-ticket na discordu.
Závažnost porušení i trest za něj je vždy na rozhodnutí admin týmu.
Pokud jste si vědomi, že z vaší strany nedošlo k porušení pravidel, máte vždy možnost se odvolat proti rozhodnutí Admin týmu a předložit důkazy k řešené situaci.
Cheating/Hacking
Je zakázáno používat externí programy, nebo jakýmkoliv způsobem modifikovat soubory za účelem obohacení se a nebo zvýhodnění se ve hře.
Například :
overboost gamma
microsoft crosshair
color adjustment
Využívání chyb hry
- Je přísně zakázáno využívat jakýchkoliv chyb ve hře pro zvýhodnění sebe či jiných hráčů.
Reklama/Advertising
- Je přísně zakázáno dělat reklamu na jiné servery/projekty, bez souhlasu A-Teamu a to jak v textových tak i v hlasových kanálech.
Herní účty
- Je zakázáno používat pro hraní na serveru větší množství účtů. Každý hráč může na serveru hrát pouze na jednom herním účtu.
Bugy/Kompenzace
Věci, které měl hráč u sebe během smrti způsobené bugem, se budou kompenzovat jen v případě doloženého videa, že hráč tyto věci skutečně vlastnil Kompenzace se řeší prostřednictvím ticketu pro podporu.
A-Team
Je zakázáno vydávat se za člena Admin týmu.
Obtěžování a nebo napadání jakéhokoliv člena admin týmu je zakázáno.
Admin tým si vyhrazuje právo reagovat na tickety do 48 hodin od jejich založení.
Členové admin týmu dle pravidel nemohou hrát záporné postavy jako jsou bandité, teroristé, kanibalové a podobně, pokud mají přístup k admin tool menu.
Discord
Jakákoliv komunikace v rámci OOC, která neprobíhá v rámci PNW discordového serveru je zakázána.
Doporučujeme během hraní být připojeni na našem discordu, který je přizpůsoben tak, aby zde byl dostatek kanálů pro všechny. Pokud budete připojeni na oficiálním discordovém serveru, snáz se vyhnete obvinění z metagamingu.
Roleplay (RP)
Roleplay znamená, že se hráč vžije do postavy, kterou si vytvořil. Hraje, vystupuje a jedná ve jménu své postavy, jejího charakteru (osobnosti), příběhu a způsobu uvažování.
Hráč v rámci RP rozvíjí příběh své postavy na základě interakcí s ostatními hráči.
In Character (IC)
Vše co se děje v době, kdy hrajete za svou postavu.
To co řeknete, uděláte a nebo jak se rozhodnete v rámci dané postavy se bere jako IC situace.
Existují výjimky, které jsou pevně stanovené admin týmem.
Out of Character (OOC)
- Tento pojem je spojený se situacemi, během kterých hráč nehraje roli své postavy.
- Jedná se o jakoukoliv konverzaci, která se neděje v RP scéně - ať už je to OOC chat ve hře nebo na jiných platformách jako je discord apod.
Fail RP
K porušení pravidla Fail RP dochází v situaci kdy:
hráč nehraje roli své postavy
míchání IC/OOC situací dohromady
špatné zahrání RP situace
nevyužití možného RP/ Odmítnutí RP situace
K porušení tohoto pravidla často dochází ze strany nováčků v RP. Hráč má povinnost se porušování tohoto pravidla vyvarovat.
Shovívavost k nováčkům
Buďte shovívaví k novým hráčům, kteří RP hrají poprvé. Zavzpomínejte si na dobu, kdy jste mezi ně patřili. "Vůl zapomněl, že teletem byl."
Snažte se být novým hráčům nápomocní. Nikdy nevíte, kdy se vám to vrátí.
Fear rp
Roleplay spočívá v tom, že se hráč musí vžít do role své postavy a zároveň si tím pádem vážit i jejího života. Hráč je povinen hrát strach postavy a nevystavovat život postavy zbytečnému riziku.
Hráč:
- by si neměl hrát na Ramba / Rockyho / Chucka Norrise
- je sám proti velké skupině jako jednotlivec bezmocný
- by měl projevovat strach pokud je přepaden
Meta Gaming
Cokoliv, co se dozvíte mimo RP a použijete ve hře, se bere jako metagaming.
Mezi metagaming se počítá také stream sniping. Pokud například informace získané při sledování streamera použijete v rámci IC.
Power Gaming
Je činnost nebo situace, ve které vaše postava přesahuje dovednostmi či schopnostmi možnosti hry a postavy jako takové. Patří sem například nadlidská síla, hypnóza, magie a další "nemožné věci".
Zároveň sem spadá situace, kdy hráč pro dosáhnutí cílů požaduje po jiném hráči věci, které neumožňují mechaniky hry (lezení na stromy, vytáhnout motor z auta, potápění se pod vodu).
Gross Roleplay
Je to způsob hraní, který není vhodný, neslušný, ponižující, nehumánní, a který nerespektuje pravidla slušné hry.
K tomuto druhu Gross RP je třeba specifický souhlas hráčů, kteří jsou dané situaci přítomni.
V případě že mezi hráči proběhne Gross RP, je potřeba brát ohledy na pravidlo powergamingu a poškozená postava má povinnost nést následky tohoto RP.
Vypíchnuté oko, uříznuté prsty jsou erpitelné a proto v souladu s pravidly. Useknuté končetiny nikoliv.
Hard Gross Roleplay
Je to způsob hraní, cílený na erotický obsah hry, spojený s násilím.
K tomuto druhu gross RP je třeba specifický souhlas hráčů, kteří jsou dané situaci přítomni.
Příklady:
znásilnění postavy
pedofílie, zoofílie, nekrofílie a další sexuální deviace
mučení se sexuálním podtextem
Každý hráč, který souhlasí s Gross RP i Hard Gross, přijímá veškeré následky dané situace na svou odpovědnost.
V případě, že hráč odsouhlasí Gross RP či Hard Gross zbavuje ProjektNewWorld jakékoliv odpovědnosti za tuto situaci.
Mixing
Za mixing se považuje mluvení za svojí IC postavu o něčem OOC např.:
používání nicků v oslovování ostatních hráčů
sdělování OOC informací do IC
atd..
V případě že musíte na rychlo opustit RP situaci, pokuste se vymyslet si kvalitní RP důvod, který můžete zakomponovat do dané RP situace.
Pokud chcete ostatním hráčům doplnit informace, máte možnost do chatu napsat OOC info jako například ´´//mám lagy a neslyším tě´´, nebo využijte general chat na discordu.
Meta sharing
Hráč by měl být opatrný na to, aby neodhaloval nevhodné informace v IC.
Pokud narazíte na něco, co vaše postava IC nezná, pokuste se od toho oprostit a tyto informace IC nezneužívat.
Pokud nastane situace, ve které nebudete schopni oddělit IC a OOC informace (moment překvapení a podobně), pokuste se situaci zahrát tak, aby vás to příliš neovlivnilo a nenarušilo RP dalším hráčům (například se držte v zadu, pokud navštěvujete se skupinou poprvé lokaci, kterou už dobře znáte).
Oblečení a vybavení
Hráč má povinnost přizpůsobit oblečení a vybavení své postavy jejímu lóru.
Pokud by hráč neustále nosil full gear i přes to, že jeho postava je lórově například lékař, který by měl nosit bílý plášť, bude to bráno jako Fail RP.
Zranění
Hráč má povinnost erpit zranění, která jeho postava má.
V případě zlomeniny se erpí naražená ruka/zvrtnutý kotník.
Vztahy postav
Nová postava nesmí mít žádnou (přátelskou ani rodinnou) spojitost s vaší druhou/předešlou postavou. To platí i po udělení CK. Postavy se mezi sebou nikdy nemohou potkat, proto by tato spojitost nebyla možná (Matka by nemohla porodit dceru, přátelé by se nemohli potkat u piva atd..).
Je zakázáno řešit za druhou/novou postavu spory, které zapříčinila postava předešlá.
Kombajnování / zombie harvesting
Je zakázáno používat auta jako kombajny na zombie.
Hráči kteří budou opakovaně přistiženi při porušování tohoto pravidla, nebudou potrestáni v rámci OOC, ale bude jim udělen IC trest, jako je například porucha auta, ztráta lootu atd.
Pokud se vám stane, že při přejezdu z bodu A do bodu B některého ze zombiku srazíte, nehrozí vám obvinění z porušení pravidel. Jedná se převážně o situace cíleného agrování a zabíjení celých skupin za pomocí aut.
Kill On SIGHT (KOS) a přepadení
Je to situace, kdy zaútočíte na hráče bez jakékoliv předchozí RP situace. Před zahájením přepadení nebo zabitím hráčské postavy je pravidly vyžadována interakce s ním. KOS je pravidly přísně zakázán.
Pohled z 3. osoby
Je zakázáno používat pohled třetí osoby během akcí. Při pohledu na přestřelku je znatelné, zda hráč třetí osobu používá, či nikoliv. Není proto nijak těžce prokazatelné její zneužívání.
Únos postavy
Pokud se rozhodnete postavu unést, je nutné jí zajistit veškeré potřeby proto, aby jste ji udrželi zdravou a při životě.
Postavu je možné usmrtit jedině v případě, že i přes výslech, výhružky a mučení, odmítá spolupracovat/poskytnout informace.(v prípade, že nebude založený CK ticket, bude táto smrť braná ako PK)
Vyjednávání
Pokud jste se dostali do situace, během které musíte vyjednávat s někým, kdo drží rukojmí, snažte se předejít násilí.
V případě, že hráč nebude brát v potaz hodnotu života rukojmích, bude to bráno jako FailRP z jeho strany.
Pravidlo při úmrtí
Při každé vlastní smrti si hráč vždy otevře ticket a nahlásí svou smrt A-týmu. A-tým následně rozhodne o dalším postupu a určí, zda se jedná o PK (Player Kill) nebo CK (Character Kill).
Detaily ohledně pravidla PK/CK
PK (Player Kill) znamená smrt hráče. V tomto případě hráč přichází pouze o inventář své postavy, ale jeho charakter zůstává naživu.
Záchrana inventáře je možná pouze tehdy, pokud smrt nastane ve skupině, a ta se rozhodne provést RP (roleplay) oživování dané postavy. Pokud skupina, se kterou hráč umře, pouze stojí a čeká na oživení, bude smrt považována za CK.
CK (Character Kill) je smrt postavy. To znamená, že pokud dojde k udělení CK, hráč přichází o svou postavu a musí si vytvořit novou. K CK dochází na základě rozhodnutí administrátorů, kteří mohou, ale nemusí, konzultovat vraha postavy, a na základě jeho vůle určit, zda se jedná o PK nebo CK.
Důležité pokyny po PKNávrat ke skupině: Po PK má hráč možnost vrátit se ke stejné skupině hráčů, se kterou hrál dříve.
RP zranění: Hráč musí po PK RP it alespoň 24 hodin těžké zranění, což znamená:
nesprintovat,
nenosit dlouhé zbraně (ani upilované brokovnice),
vyhýbat se náročným aktivitám, jako je looting v zóně nebo boj,
omezená a opatrná jízda v autě.
Zákazy: Hráči je zakázáno se po PK vracet na místo své smrti/pro své věci po dobu minimálně 30 minut, nebo se znovu zapojit do probíhajícího konfliktu.
Paměť: Hráč má možnost pamatovat si vše, co předcházelo jeho PK.
Manipulace s tělem: Rozřezání mrtvoly hráče po PK je povoleno, aby se jiní hráči dostali k jeho věcem. V RP se však tato skutečnost neprovádí; hráči mají tuto situaci RP it tak, že hráče svlékají pro transport do nemocnice. Je zakázáno brát z takového těla maso a kosti, ty je třeba spálit nebo zničit.
Předání věcí: Spoluhráč, se kterým hrajete, má možnost vám věci z místa PK vzít a později předat.
Sebevražda postavy: Pravidla zakazují využít možnost sebevraždy postavy, pokud není předem schváleno AT (administrativním týmem).
Návrat ke skupině: Po PK má hráč možnost vrátit se ke stejné skupině hráčů, se kterou hrál dříve.
RP zranění: Hráč musí po PK RP it alespoň 24 hodin těžké zranění, což znamená:
nesprintovat,
nenosit dlouhé zbraně (ani upilované brokovnice),
vyhýbat se náročným aktivitám, jako je looting v zóně nebo boj,
omezená a opatrná jízda v autě.
Zákazy: Hráči je zakázáno se po PK vracet na místo své smrti/pro své věci po dobu minimálně 30 minut, nebo se znovu zapojit do probíhajícího konfliktu.
Paměť: Hráč má možnost pamatovat si vše, co předcházelo jeho PK.
Manipulace s tělem: Rozřezání mrtvoly hráče po PK je povoleno, aby se jiní hráči dostali k jeho věcem. V RP se však tato skutečnost neprovádí; hráči mají tuto situaci RP it tak, že hráče svlékají pro transport do nemocnice. Je zakázáno brát z takového těla maso a kosti, ty je třeba spálit nebo zničit.
Předání věcí: Spoluhráč, se kterým hrajete, má možnost vám věci z místa PK vzít a později předat.
Sebevražda postavy: Pravidla zakazují využít možnost sebevraždy postavy, pokud není předem schváleno AT (administrativním týmem).
Stavba základny
Základna nesmí odporovat fyzikálním zákonům a nesmí porušovat pravidlo powergamingu.
Griefing
Za griefing jsou považovány následující situace:
- úmyslné poškozování a znepříjemňování herního zážitku
- vyhazování věcí z úložných prostor, které nejsou vaše za účelem jejich zničení
- proklikávání číselných zámků a hádání hesla
- útok/raid na prázdnou základnu
Útok na základnu/raid
Pro zahájení útoku/raidu na základnu je potřeba, aby v základně/táboře byla alespoň jedna osoba.
Raid na základnu nemůže být zahájen bez předchozího schválení admin týmem prostřednictvím ticketu.
Při zahájení raidu/útoku na základnu, musí strana útočníků napsat do chatu RAID.
Pokud je základna/tábor nezabezpečená, je možné si z ní vzít co potřebujete.
Základny se můžou raidovat jenom s plastickými trhavinami, vše ostatní je bráno jako hrubé porušení pravidel
Offline Raid je povolený len ak vlajka základny je úplne dole avšak je potrebné kontaktovať A-Team v ticketu.
Je zakázáno Raidovat základnu jen za účelem získání lootu.
Připojení v průběhu útoku
Připojit se do hry v průběhu útoku/raidu na základnu je zakázáno.
V případě že se hráč připojí do probíhajícího raidu, jelikož o něm nevěděl, má povinnost se odpojit, a nebo se vzdát.
Jakmile útočníci převezmou kontrolu nad základnou a obránci jsou mrtví, a nebo v zajetí, nově připojený hráč se musí vzdát.
Boosting
Je zakázáno používat předměty jako možnost dostat se do základny. Není možné využívat auta, bugy, stany, jiné hráče a předměty položené hráči.
Po oznámení začátku raidu v chatu (viz pravidlo Útok na základnu/raid) je možné začít si připravovat itemy a následně je využít jako boosting pro usnadnění možnosti dostat se do základny.
Mezery v obraně:
Pokud je možné dostat se do báze bez porušení pravidla boostingu, mohou hráči využít mezer v obraně.
Příkladem je možnost přeskočit vanilla plot a tím pádem se dostat do základny a vykrást ji. Při tomto činu je potřeba mít důkaz o legitimním způsobu vniknutí do základny (bez využívání bugů a boostingu).
V případě že se připojí majitel vykrádané nezabezpečené základny, má možnost začít ihned základnu bránit bez předchozí interakce
Pravidlo o přestrojení
Hráč může změnit svůj styl hraní za předpokladu nutnosti skrytí identity své postavy z důvodu ochrany jejího života. Aby mohlo dojít k odhalení identity přestrojené postavy, musí existovat doložitelné stopy.Jako postava mám povinnost zanechávat ostatním hráčům stopy a indicie, na základě kterých může dojít k odhalení skutečné identity postavy.
Využitím pravidla přestrojení je hráč chráněn proti:
náhodné identifikaci
rozpoznání po hlase
zjištění pravé identity postavy na základě OOC informací
Přestrojení musí splňovat následující body:
neměnit charakter postavy
neměnit základní nosné pilíře postavy (psychické onemocnění atd.)
neměnit výrazné vlastnosti postavy
neměnit výrazné vady postavy (koktání atd.)
neměnit závislosti
Stashing
Je zakázáno odkládat si gear pro další postavy.
Je zakázáno odkládat si gear pro další postavy u jiných hráčů.
Je zakázáno budovat si záložní základny/tábory za účelem ponechání gearu pro novou postavu.
Je zakázáno zakopávat si věci za účelem odložení věcí pro další postavu.
Pasti, trhaviny, miny
Je povoleno je používat v rámci vlastní základny.
Je zakázáno používat je v rámci:
volné přírody
měst
budov
nezabezpečených základen
V případě že hráče zabije mina či past, je to vždy PK.
Auta a klíče
Auta lze zamknout až když bude pojízdné. Zamčené auto, které bude mimo základnu hráče a obsahuje pouze dveře a nic jiného bude BEZ UPOZORNĚNÍ odemčeno nebo odstraněno a přesunuto. Zamknutí auta jinému hráči je zakázáno, nemůžete auto někomu zamknout a odjet. Jedná se o situace, kdy auto stojí před base, v obchodní zóně, nebo když najdete auto odstavené ve městě - pokud ho chcete ukradněte ho ale nezamykejte ho na místě kde jste ho našli. Takové činy se považuje za griefing. Zamčená auta je zakázáno poškozovat, takový čin se považuje za griefing. Auta bude možné vykrást/ukrást speciálními nástroji pro určité profese. Vozidla se nesmějí zastavit/obestavat, pokud ho neumíte zpojezdnit a odvézt (stejné jako zamknutí auta až když je zpojezdněno). Takový čin se bude považovat za griefing.
Závěrem:
Pravidla na serveru nejsou neomylná; to, že něco není výslovně zakázáno, neznamená automaticky, že je to povoleno. RP je o zážitcích, takže nehrajte způsobem, který by ostatním kazil prožitek. Pokud si nejste jistí pravidly, kontaktujte A-tym, rádi vám poradí.